Wednesday 17 September 2014

Like i post previously, one of my friend got pregnant just after 3 months of marriage. 3 bulan vs 3 tahun. Yang 3 tahun tu aku la. Ye, aku happy untuk dia. Kawan baik happy, of course aku happy gak.



Tapi kenapa aku sayu?


Sampai aku dah jadi sangat senyap kat group whatsapp. Sebab kawan aku sangat teruja (ye aku tahu ni jugak. sapa tak teruja nak jadi mummy), asyik bercerita and minta opinion untuk check up, cerita pasal morning sickness, etc.... Aku faham, mereka yang sangat senang conceive ni tak pernah terfikir pun tentang kepayahan, emosi, perasaan mereka2 yang sangat susah nak lekat. And they seems soooooo excited which all of these make me sad. sebab aku tak tahu apa nak cakap. aku tak boleh komen. walaupun banyak benda aku rasa aku tahu berdasarkan pembacaan. tapi nak bagi pendapat seolah-olah tak sesuai sebab aku je belum merasa, belum ada experience sendiri untuk pregnant.



so aku senyap.




tapi. kalau tiba-tiba kawan aku yang pregnant ni dah tak involve kan aku yang belum lekat ni, for sure aku terasa gak kan..let say dia cuma sembang dengan geng2 yang dah ada anak. i will feel awkward gak. haih.




masa berlalu. umur makin meningkat.



moga suami sentiasa menjadi teman setia.




aku tak post ni untuk mengharap simpati. langsung tak. sekadar luahan hati. aku tengah mengadap kerja. whatsapp masuk menderu-deru bercerita pasal pregnant. tiba-tiba air mata aku bergenang.


so aku update entry.



to TTCian yang berjaya preggy, sungguh takde sekelumit rasa dengki atas kejayaan kalian. bila TTC berjaya preggy, aku rasa leboh positif. positif yang rezeki aku akan sampai juga.

perasaan sayu, loser, aku ni lebih kepada mereka yang preggy tanpa susah payah menanggung beban emosi. :(

No comments:

Post a Comment