Thursday 5 June 2014

Bestnye kalau ada anak

Dah pukul 1 pagi. Still tak boleh tidur. Bila laki takde memang mata ni susah sangat nak lelap. Dah dua minggu DH outstation. Lagi 20 hari baru die balik. Parah betul.

Dari tadi asyik cakap kat diri sendiri. "Kan best kalau ada anak". Sigh. Selalu aku dengar orang yang ada anak kecik mengeluh, betapa penat ada anak malam-malam tidur tak lena. Benci aku. Untuk orang yang susah mengandung macam aku ni memang pantang dengar orang mengeluh pasal anak. Yes, aku tahu ada anak memang cabaran besar, tapi kalau  nak merungut jangan lah depan orang yang takde anak dan teringin sangat nak anak ni.

Tadi tiba-tiba abah cakap. Die mimpi aku pregnant 2 bulan. Aku senyum tawar je la. Kalau ikut hati aku dah nangis dah. Tapi air muka kena jaga haha. Sempat lagi nak jaga ego kan. Mak aku cakap ayah aku dah teringin sangat nak bercucu. Yela, untuk umur abah memang da patut ada 2-3 orang cucu. Tapi nak buat camne, anak sulung die ni payah betul nak lekat. Sedih la. Bila fikir mak ayah, fikir pasal laki aku, sedihnya yang amat. Rasa loser sebab tak dapat bagi apa yang dorang inginkan.

Selalu aku bandingkan diri aku dengan sapa, tau? Dengan siti nurhaliza. Ewaaahhhhh hahaha. Kemain dengan siti terus. Yela, dia punya segalanya. Cun, terkenal, kaya raya. Tapi rezeki anak masih tak berpihak pada dia. Kalau nak kata dari segi kemampuan untuk treatment dah lebih dari mampu. Aku percaya dia dah usaha macam-macam untuk dapatkan anak. Tapi takde rezeki. Lisa surihani pun ada everything. Very the charming. Juga rezeki belum ada. Weeeeeee lega sikit kejap kat situ. Jahat ke aku rasa lega benda camni? Aku cuma rasa aku selorong dengan mereka. They have everything but child. Aku ni lagi la duit pun cukup makan, yang lain2 semua pun cukup-cukup. Syukurla dengan rezeki yang ada sekarang.


Hurrmmm.

No comments:

Post a Comment