Wednesday 28 May 2014

ayur slim Himalaya



Ayur slim Himalaya - aku sekarang tengah consistently consume ni 2 tablets, 2 times a day. dah seminggu makan ni, aku tak rasa ada sebarang perubahan lagi. misi utama aku makan tablet ni untuk maintain berat badan sekarang, and its a bonus la kalau ada weight reduction - tho its impossible kalau tengok selera makan aku. hahaha.



bulan ni aku takde buat langsung usaha TTC. simply sebab DH takde. so memang chances nak dapat anak this month is zero. jadinya, baik aku fokus untuk kuruskan berat badan, and usaha mencantikkan diri. this year, aku beraya kat belah in law. AKU MESTI KURUS, MESTI CANTIK. since berat aku naik 10 kg berbanding masa aku nikah dulu, memang semua orang yang jarang jumpa aku akan notice betapa berisi nya aku. masa nikah berat 46-47 kg. sekarang 56 kg. orang yang mulut tak reti jaga dengan lajunya akan cakap 'are you pregnant?' or 'dah berapa bulan ni?'. like wth? so, sebelum ada mulut yang takde insurans tu bertanya, baiklah aku maintain ala diva. huhu. pleaseeeeee my body, kembalilah ke bentuk asal.





but bare in mind that actually during TTC, tak boleh pun ambil ubat kurus ni. may cause contraindication. in my defense, DH will only be back 2 days before puasa Ramadan. means, no BD at all this month - no chances to preggy at all. bulan puasa, yes, ada chance, but since last year puasa DH sangat consistent untuk tingkatkan amal ibadah (he never missed tarawih prayer for the whole month last year), so aku goda-goda pun kadang tak berjaya hahahaha. errrr, still tak sure samada aku akan teruskan consume himalaya ni masa bulan puasa atau tak. tengok lah dulu.



physical activity - nada. past few months, aku consistently jogging every alternate days. lepas tu aku start treatment - of coursela stop segala activity. no more badminton, no more jogging. after iui failed, takde deria pulak nak teruskan exercise semua tu. sometimes kalau teringat ada lah kejap-kejap aku squat or sit up. thats all. mana tak gemok!






oh ye, pagi ni breakfast oat je. and now i'm hungry like crazy. blame the pms. eh?

No comments:

Post a Comment