Monday 5 January 2015

entering 2nd trimester.

Alhamdulillah.


Based on LMP, dah masuk13w 3d, which is in my 2nd trimester. Tapi sebenarnya kalau ikutkan scan last Friday (2/1/2015) baru 11w 3dy. So hari ni kalau ikut scan patut dah 12w. Lewat 1w++. Tapi takpelah, as long as baby nampak ok. Risau memang la risau, tapi tu sume kerja Tuhan. Inshaallah.




So, my first scan yang nampak heartbeat baby buat kat Umra. Masa tu scan size baby 8w2d. Doc suh datang lagi 2 weeks, tapi aku tak datang sebab rasa cam mahal sangat pulak charge Umra. Kena RM 208 (scan + Duphaston + folic acid). Aku try buat appointment dengan DEMC (kata Umra mahal, habis tu DEMC? hihihihi), tapi dapat appointment lambat lagi.
Jadinya, sebab tak sabar sangat last week aku pergi je klinik biasa untuk scan. Pergi sorang tak ajak DH sebab tak sabar. Haha.
Seronok sangat nampak baby da bergerak-gerak. So, next week ke DEMC, hopefully dapat scan lagi details.



Simptom? Kalau dulu rasa pelik takde mabuk, tapi sejak dua menjak ni macam makin mabuk. Senang sangat loya. Selera makan tak berapa nak ada. Tak rasa lapar. Bloating dah kurang. Cuma loya tu je laa..Asik kemam asam je. Makan memilih. Itu taknak, ini taknak..Tapi aku kategorikan mild sickness je la. Taklah sampai muntah hari-hari. Loya je la hari-hari.
Perut dah ada baby bump. Tapi belum obvious. Tak nampak pregnant pun lagi. Nampak wanita berisi je. Hihi.




Pagi tadi dapat berita..anak kepada kawan sekolah aku meninggal. Umur baru sebulan. Sebab sakit jantung Komplikasi lepas operate. Ya Allah. Menggigil aku baca wassap tu. Takut. Nervous. Tak dapat bayangkan. 9 bulan kandung anak, sekejap je Allah tarik balik.
Sesungguhnya aku takut.

No comments:

Post a Comment